Home>Nieuws>Welkom nieuwe medewerkers bij Stichting Quo Vadis!

Welkom nieuwe medewerkers bij Stichting Quo Vadis!

Met trots kunnen wij mededelen dat wij gedurende de laatste schooljaren weer veel nieuwe leraren en onderwijsassistenten mogen verwelkomen binnen onze organisatie. Op onze Quo Vadis scholen werken wij dagelijks met passie voor onderwijs aan de ontwikkeling van alle talenten van onze toekomstmakers. Ben je als (toekomstige) leraar of onderwijsassistent ambitieus en ga je voor ontwikkeling? Dan moet je bij Quo Vadis zijn! De talentontwikkelaars en toekomstmakers, dat zijn wij. Binnen Quo Vadis helpen we onze leerlingen om zich op een eigentijdse manier te kunnen ontwikkelen. De uitdagingen van het huidige onderwijs vragen om ambitieuze, betrokken, enthousiaste en gepassioneerde medewerkers.

Voor deze nieuwe medewerkers en WPO/LIO-ers als leraar in spé,  wil Quo Vadis een goede basis neerzetten. Om ervoor te zorgen dat zij zichzelf nog beter kunnen ontwikkelen, hebben wij hen gekoppeld aan speciale “begeleiders startende leerkrachten”. Zij maken de nieuwe leraren en onderwijsassistenten wegwijs in het beroep en richten zich in het bijzonder op de professionele ontwikkeling van de starter. De starters kunnen met alle vragen of problemen bij hun begeleider terecht. Uit opgedane ervaringen blijkt:

• dat aandacht voor scholing en professionalisering van begeleiders, nieuwe leraren merken dat ze erg professioneel benaderd worden ;
  • dat door gebruikmaken van de frisse blik van de starter op onze scholen en haar cultuur, effectief contact ontstaat en waardering alom ervaren wordt;
  • dat de aandacht voor wat de starter meeneemt en kan inbrengen, voor de vraag hoe biedt diens bagage verder kan worden ontwikkeld, zelfvertrouwen en slagvaardigheid
  • dat starters, begeleiders en experts voldoende gelegenheid ervaren om elkaar te ontmoeten, ervaringen uit te wisselen, kennis te delen en te ontwikkelen.

Daarnaast worden nieuwe leraren en onderwijsassistenten uitgenodigd voor een informatie-bijeenkomst waar ze informatie krijgen over o.a. de organisatie, de scholen, de begeleiders, de instanties waar Quo Vadis mee samen werkt en een aantal systemen waar Quo Vadis mee werkt. Wij hebben dit schooljaar voor de derde keer zo’n bijeenkomst georganiseerd en wij ontvingen erg leuke reacties, iedereen is erg enthousiast!

“Ben je ambitieus en ga je voor ontwikkeling? Dan moet je bij Quo Vadis zijn!”

Stichting Quo Vadis wenst alle nieuwe medewerkers een leerzame,
maar zeker ook een leuke tijd toe!!