Home>Scholen

Scholen

Bij Stichting Quo Vadis doet ieder kind ertoe. Wij zien het als onze taak en die van onze aangesloten scholen om de talenten die kinderen in zich hebben te ontwikkelen. In ons onderwijs ligt de focus op het verwerven van de basis, van het fundament. Het bieden van veiligheid, plezier en warmte zijn daarvoor belangrijke randvoorwaarden. Maar ook onderwijs van topniveau, oprechte aandacht voor kind & ouder en respectvol gedrag voor jezelf en anderen zijn onze pijlers.

Om passend onderwijs te kunnen bieden voor ieder kind, stellen we hoge eisen aan de kwaliteit van onze scholen. Maatschappelijke, wetenschappelijke en technische ontwikkelingen bieden voortdurend nieuwe inzichten in het onderwijs. Samen met onze scholen houden wij onze kennis altijd up-to-date.

,,Wij delen de verantwoordelijkheid. Kunnen op elkaar leunen en denken breder.”

,,Als kleine school is het prettig om altijd terug te kunnen vallen op een grote organisatie.”

,,Als Quo Vadis school kunnen wij in al onze eigenheid leunen op de ervaring, kennis en capaciteit van onze collega-scholen binnen de stichting.”

Stichting Quo Vadis heeft basisscholen in Almelo, Deventer en omgeving. Deze leggen onderling gemakkelijk verbindingen met elkaar. Dat betekent dat ze kennis, ervaring en capaciteit kunnen uitwisselen. Niet alleen op onderwijskundig niveau, maar ook op het gebied van personeel & management, financiën en onderwijsinnovaties, zoals Slimfit.